Mykozerca.pl

29 kwietnia, 2025

Opis klienta

Z firmą Mykożerca współpracujemy od 7 miesięcy w ramach kampanii reklamowej Facebook Ads. To unikatowe laboratorium mykologiczne, w którym rozwijane są zaawansowane techniki pracy z grzybnią oraz produkowane najwyższej jakości growkity gatunku Psilocybe cubensis. Klient specjalizuje się w hodowli grzybni z zarodników pozyskiwanych od najlepszych mykologów na świecie, stale eksplorując nową genetykę, w tym krzyżówki i mutacje.
Dzięki sterylnym technikom i innowacyjnemu podejściu Mykożerca nie tylko tworzy produkty klasyczne, ale również oferuje nowości inspirowane aktualnymi fascynacjami właściciela laboratorium. Wszystkie growkity produkowane są w warunkach laboratoryjnych, zapewniających najwyższą jakość i bezpieczeństwo.

Specjalista od social mediów Łukasz

Wyzwania

Klient chciał przekonać się, czy Facebook jest właściwym kanałem sprzedaży jego produktów. Drugim celem było promowanie postów z prowadzonego przez niego fanpage’a wśród jego grupy docelowej. W ten sposób potencjalni nabywcy mieli być informowani o nowościach w ofercie i promocjach. Materiał do badań to bardzo trudna branża. Dlatego kampania była obarczona dużym ryzykiem. Dzięki rozmowie na początku współpracy, która dała opiekunowi kampanii większą orientację w rynku klienta, możliwe było stworzenie spójnego planu działania, w szczególności dobranie odpowiedniej grupy odbiorców. Kampanie na Facebooku przede wszystkim trafiają do ludzi, którzy nie znają i nie szukają reklamowanego produktu, ale na podstawie ich zainteresowań i stylu życia mogą oni wykazać zainteresowanie zakupem. To większe wyzwanie niż kierowanie po słowach kluczowych i intencji zakupowej, ale, jak niedługo się okazało, było to jak najbardziej możliwe, by poprowadzić rentowną kampanię sklepu internetowego na Facebooku.

Nasze działania

Wdrożenie analityki:
Kampania e-commerce wiąże się z koniecznością zaimplementowania analityki śledzącej zdarzenia, takie jak zakupy i dodania do koszyka. Znajomość wartości generowanej sprzedaży pozwala obiektywnie ocenić rentowność osiąganego zwrotu z wydatków kampanii. Zaimplementowaliśmy śledzenie poprzez Facebook Pixel oraz Meta Conversion API, czyli bardziej precyzyjne zaciąganie danych z serwera. Uzbrojeni w tę wiedzę byliśmy gotowi do zbudowania kampanii, którą zarówno opiekun, jak i algorytm, mogą interpretować i optymalizować.

Reklama bannerowa z tekstem:
Reklamy bannerowe z tekstem to format, który pozwala na jednoczesne przekazanie kluczowego komunikatu wizualnego i tekstowego. W przypadku Mykożercy skupiliśmy się na jasnym przedstawieniu oferty oraz wyróżnieniu unikalnych cech produktów, takich jak nowoczesne techniki produkcji i ekskluzywna genetyka grzybni.
Konfiguracja kampanii obejmowała:

  • Kreację bannerów reklamowych: statyczne bannery z grafikami przedstawiającymi produkty w kontekście ich jakości oraz unikalności.
  • Segmentację grup odbiorców: opierając się na zainteresowaniach, takie jak biologia, ekologia czy hodowla roślin, możliwe było dotarcie do osób potencjalnie zainteresowanych produktami klienta. Wykonano testy A/B, po których zdecydowano o rozszerzeniu grupy docelowej o tzw. Advantage+, czyli dobór dodatkowych odbiorców przez AI.
  • Testowanie copy: jasne i konkretne teksty wyróżniające kluczowe cechy produktów, zachęcające do odwiedzenia sklepu internetowego lub zapoznania się z nowościami.
  • Ocenę reklam: Reklamy gorzej performujące były wyłączane, przez co emitowane były wyłącznie treści silne sprzedażowo.

Reklama bannerowa okazała się skutecznym narzędziem budowania świadomości marki i pozyskiwania nowych klientów.

Promowanie postów:
Promowanie postów z fanpage’a Mykożercy było drugim kluczowym celem kampanii. Ten format reklamowy polega na zwiększaniu zasięgu wybranych treści, które w naturalny sposób angażują odbiorców, przyciągając ich uwagę i kierując na stronę internetową lub do sklepu.
Konfiguracja obejmowała:

  • Selekcję postów do promocji: wybieraliśmy treści związane z nowościami produktowymi, promocjami, które najlepiej oddawały innowacyjny charakter działalności Mykożercy.
  • Targetowanie odbiorców: zasięg promowanych postów został zoptymalizowany pod kątem grup odbiorców, które okazały się skuteczne w pozostałych kampaniach. Kierowanie zostało rozwinięte o poszerzenie grupy odbiorców i rozwiązania Sztucznej Inteligencji Facebook Ads.

Dzięki tej strategii posty dotarły do szerokiego grona potencjalnych klientów, a zaangażowanie w treści przekładało się na wzrost rozpoznawalności marki i odwiedzin w sklepie. Promocja kolejnych postów wiązała się każdorazowo z wielotygodniowym wzrostem zwrotu z wydatków na reklamę o kilkaset procent.

Efekty

Kampania podczas 7 miesięcy ciągle poprawiała swój wynik. Było to możliwe dzięki kilku czynnikom. Po pierwsze – cały czas optymalizowano dobraną strategię emisji. Dzięki temu algorytm dobierał je coraz uważniej. Ponadto – rozkład budżetu między reklamy był zmienny na podstawie najnowszych danych o skuteczności. Pozwoliło to prawidłowo rozłożyć wydatki. Po trzecie – aktualizowaliśmy emitowane treści, mając baczenie na poziom zaangażowania w wyświetlane treści. Nigdy nie doszło do sytuacji, by reklama wyczerpała już swój potencjał.
Porównajmy ostatni miesiąc współpracy z jej początkiem:

  • Zwiększenie zwrotu z wydatków na reklamę z 342% w kwietniu do poziomu 1 353% w październiku.
  • Zwiększenie liczby zakupów z 9 do 176.
  • Redukcja kosztu konwersji z 71,79 do 17,28 zł.

Wzrost jakościowy został dokonany przy jednoczesnym zwiększeniu skali kampanii:

  • Zwiększenie liczby wyświetleń z 100 958 do 301 540.
  • Zwiększenie liczby kliknięć z 1 823 do 2 215.

Dzięki precyzyjnemu targetowaniu i regularnej optymalizacji kampanii udało się zrealizować cele kampanii i co miesiąc podnosić rentowność tego kanału sprzedaży.
Chcesz, aby Twoja marka osiągnęła podobne wyniki? Skontaktuj się z nami już dziś – wspólnie stworzymy strategię dostosowaną do Twoich potrzeb!

Branża klienta jest specyficzna, więc wymagała bardzo konkretnych i ostrożnych działań. Najpierw trzeba było wyodrębnić odpowiedni target na Facebooku, gdzie klient ma główny kanał komunikacji z odbiorcami, ale i sprzedaży swoich produktów. Dzięki starannie opracowanej kampanii opartej m.in. na banerach reklamowych z tekstem udało się nie tylko dotrzeć do dużego grona użytkowników portalu, ale i zachęcić ich do podjęcia konkretnych działań.

Specjalistka od social mediów Martyna

Odpowiednia segmentacja odbiorców, śledzenie efektów przygotowanych treści reklamowych, wsparcie AI przez wykorzystanie Advantage+. To część elementów, jakie złożyły się na sukces reklamy fanpage’a klienta. Stworzyliśmy treści, które przyciągały uwagę i budziły zainteresowanie oraz – co ważniejsze – chęć posiadania produktu. W rezultacie udało nam się dotrzeć do bardzo szerokiego grona, zbudować pozycję marki, ale i pomóc w poprawie konwersji ruchu. Najlepszym wskaźnikiem efektów naszej pracy jest spadek kosztu konwersji, który obniżył się ponad 4-krotnie.

Drugi specjalista od social mediów Paweł

Chyba wiesz co chcemy Ci
przekazać? Możesz
rozwijać się 10x szybciej
oraz 10X mądrzej

Szybka Wiadomość

Aby wypełnić ten formularz, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce.
Checkboxes