UWAGA! PO KONTAKCIE Z NAMI ZMIENISZ SWÓJ BIZNES o 180°

KTÓRY RABIN MA RACJĘ? 🤔

Najlepiej ten model sprawdza się dla firm, które:

  • Dopiero zaczynają i mają niewiele produktów lub usług
  • Mają bardzo mocno sezonowy biznes
  • Potrzebują podnieść sprzedaż szybko by mieć środki na zbliżającą się inwestycję
  • Do sprawdzenia zainteresowania zupełnie nowym produktem
  • Do badań marketingowych na żywym organizmie

Czy więc warto postawić jedynie na Google ADs? Jeden rabin powie tak a inny powie nie. Naszym zdaniem dywersyfikacja jest kluczem w zdecydowanej większości przypadków.

Często inwestycja w kilka źródeł i typów działań marketingowych przynosi zdecydowanie lepsze rezultaty niż skupienie się tylko na jednym. Pomożemy i przede wszystkim pokażemy co w Twoim przypadku będzie lepsze.

Bez farmazonów (przede wszystkim dlatego, że osoba z którą rozmawiasz, będzie project managerem w stałym kontakcie z Tobą przez cały okres współpracy, więc nie ucieknie od tego co Ci powie, bierzemy odpowiedzialność za nasze słowa!)

MICROSOFT ADS

Microsft Ads to forma kampanii bardzo podobna do Google Ads, korzysta z bardzo podobnych rozwiązań i wygląda niemal jak bliźniaczka swojego Google’owego odpowiednika. Z tą różnicą, że ostatnio zyskuje ona rozgłos. Dlaczego? Za sprawą wykupienia przez Microsoft praw do używania w swojej wyszukiwarce – Bing, chatu GPT.

Od kiedy Microsoft to zrobił zaczął gwałtownie zyskiwać zainteresowanie rynku. Czy jest dla każdego? Na dzień dzisiejszy zdecydowanie nie. Ale itak warto go obserwować. Na ten moment Bing posiada drobny procent rynku wyszukiwarek – około 3% . Jakie są jego plusy?

  • Przede wszystkim jak każde narzędzie, które chce wybić się na rynku, na ten moment wiąże się z zaskakująco niskimi opłatami. Koszt CPC – cost per click potrafi być nawet kilkunastokrotnie niższy niż w przypadku głównego konkurenta.
  • Poza tym mniejsza konkurencja oznacza większą szansę na ominięcie tłumów, jakie obecnie znajdują się w wyszukiwarce Google.
  • Starsza i bardziej świadoma grupa odbiorców – zwykle za tymi cechami większa ilość pieniędzy do wydania i większe potencjalne zyski per click.
  • Integracja z Linkedin – tak jak Google ma Youtube, tak Microsoft posiada LinkedIna – staje się więc doskonałym narzędziem do reklam w branżach, którym zależy na klientach B2B.

Na ten moment Microsoft ma też bardziej proklienckie wsparcie więc łatwiej jest otrzymać pomoc gdy coś rozsypie się z ich winy.

Microsoft w bardzo kreatywny sposób wykorzystuje swoje możliwości i powoli na wielu płaszczyznach wypiera Google. Ostatnio pojawiły się informacje jakoby w najnowszych telefonach Samsunga, miał on być dedykowaną wyszukiwarką. I o ile sam Bing nie sięga na dzień dzisiejszy pięciu procent rynku, o tyle Samsung osiąga w Polsce topowe 30 % tortu, prześcigając wszystkie inne czołowe marki.

Nie trzeba więc być matematycznym geniuszem, by zauważyć, że działania Microsoftu nastawione są na szybką i twardą ekspansję. Tym bardziej należy zainteresować się tą formą promocji od samego początku i prześcignąć konkurencję. Współpraca z nami ponownie pozwala Ci nie przejmować się tą dynamiką. To naszym zadaniem jest trzymać rękę na pulsie i obserwować trendy. Z całą pewnością, jeśli będzie w tym rozwiązaniu potencjał dla Twojego biznesu, nie omieszkamy Ci o tym powiedzieć. To dzięki naszej elastyczności masz pewność, że będziesz dokładnie tam, gdzie Twoi klienci.

Dlaczego na wstępie wskazałem, że nie jest to rozwiązanie dla każdego? Przede wszystkim z powodu specyfiki odbiorców tego narzędzia. Z naszych doświadczeń wynika, że mała liczba użytkowników sprawia, że np. biznesy lokalne lub niszowe będą, jak na razie, miały spore problemy z trafieniem tam na swoich klientów. Nie oznacza to jednak, że będzie tak zawsze. Jeśli Bing zachowa swoją dynamikę, w najbliższym czasie możemy być świadkami końca hegemonii jednego gracza.

FACEBOOK I INSTAGRAM ADS BUDUJą
wiarygność, napędzają sprzedaż

W ostatnim czasie meta czyli firma odpowiedzialna za te platformy ma coraz więcej problemów i powodów do tego by obawiać się konkurencji. Niegdysiejszy Hegemon dziś cierpi z powodu fali odpływu użytkowników szczególnie z platformy FB.

Nadal jednak jest to świetne narzędzie do promowania określonych produktów i usług. Szczególnie tych, które można łatwo i atrakcyjnie pokazać swoim potencjalnym klientom.

Dlatego branże mające duży problem z wypłynięciem w klasycznym pozycjonowaniu na Google z powodu ogromnej konkurencji z przytłaczającą ilością produktów powinny nadal interesować się tym narzędziem. Przykładami będzie tu branża odzieżowa czy produkty szybkozbywalne tzw. FMCG, szczególnie gdy dopiero zaczyna się swoją przygodę z handlem i chce się w relatywnie krótkim okresie osiągnąć stabilność finansową.

Dużą rolę przy wyborze tej platformy do promocji będzie grała demografia, która na FB osiągnęła w Polsce średnio między 25 a 34 lat a na Instagramie 18-24 lat. Więc jeśli masz produkt, który możesz pokazać, a także Twoi klienci należą w dużej mierze do pokolenia X to nadal jest to narzędzie dla Ciebie.

Na co trzeba uważać i z czym trzeba się liczyć?

Aktualnie szczególnie po ostatnich zwolnieniach pracowników, praktycznie nie istnieje tam support, więc jeśli popełnisz jakiś większy błąd musisz się liczyć z faktem, że prawdopodobnie przez dłuższy czas nie będzie Ci miał kto pomóc. Nadal jednak platformy te kuszą stosunkowo niskim progiem wejścia i atrakcyjnym ROI.

ZOSTAŃ KRÓLEM SWOJEJ DŻUNGLI
DZIĘKI REKLAMIE W SOCIAL MEDIA

LINKEDIN ADS
PEŁNA MOC B2B W TWOICH RĘkach

Jeżeli prowadzisz biznes B2B a gros Twoich klientów to firmy, my mówimy – Linkedin. Co prawda zwykle próg wejścia jest zdecydowanie wyższy niż w przypadku pozostałych kanałów, ale zdecydowanie ma to swoje racjonalne podstawy.

Dzięki Linkedin jesteś w stanie trafić bezpośrednio do osób decyzyjnych zarówno w małych firmach, jak i w ogromnych organizacjach. Narzędzie to wymaga jednak bardzo wysokiej kultury pracy i dobrego pomysłu, bo oprócz samego reklamowania produktów czy usług, niejako przedstawiasz się potencjalnym partnerom biznesowym, dając się im poznać i wyrobić opinię o Twojej firmie. Kluczem w dobrej kampanii jest dobranie odpowiednio grupy odbiorców, a Linkedin daje nam naprawdę dużo opcji.

Poza oczywistymi informacjami, takimi jak stanowisko, funkcja pełniona w organizacji, czy wielkość firmy, mamy np. możliwość określenia obszaru działalności danego przedsiębiorstwa, co pozwala na chirurgiczną wręcz precyzję.

Na linkedin nadal mamy zdecydowanie mniejszą konkurencję niż w innych kanałach co przekłada się na skuteczność i wartość konwersji.

tiktok ads
twórz viralowe adsy już dziŚ

TikTok przebojem wdarł się na scenę mediów społecznościowych w 2016 roku. Dzisiaj, siedem lat później, możemy mówić już o hegemonii tego serwisu, szczególnie wśród osób do 24. roku życia.

To nie tylko młode miejsce, ale również bardzo kobiece, bo aż 63% użytkowników to panie. Martwisz się, że użytkownicy TikToka to dzieci? Zupełnie niepotrzebnie! Osoby pełnoletnie stanowią aż 2/3 użytkowników.

W Polsce TikTok osiąga już niebagatelne zasięgi: 7,5 mln użytkowników. Twojej firmy nie ma na TikToku? To nic! Reklama w tym systemie reklamowym nie wymaga zakładania fanpage firmy! Jeśli porównywać do czegoś reklamę na TikToku, byłaby to promocja na Facebooku i Instagramie.

To podobne formaty reklamowe atrakcyjnie wizualnie (zdjęcia, video), natywne, relatywnie tanie i kierowane do osób przejawiających określone zainteresowania. Jeżeli chcesz przeprowadzić kampanię zasięgową lub wizerunkową produktu skierowanego do młodszego odbiorcy TikTok może okazać się nie tylko najskuteczniejszym ku temu miejscem, ale i najtańszym.

Twój produkt kupuje się oczami? To tutaj pokażesz go w pełnej krasie na atrakcyjnych grafikach lub spotach video.

allegro ads
zostań liderem marketplace

Nie masz sklepu e-commerce, ale sprzedajesz produkty na Allegro i chciałbyś podnieść sprzedaż?

Dobrze trafiłeś. Dzięki reklamom w systemie Allegro Ads możemy pomóc Ci wypromować najważniejsze oferty. Bądź pierwszym sprzedawcą widocznym na celne zapytania o Twoje produkty.

To system reklamowy sam dobierze słowa kluczowe na podstawie treści oferty, tak aby Twoje produkty były widoczne zawsze wtedy, gdy powinny. W ramach współpracy pomożemy Ci poprawić ich opisy tak, aby w pełni wykorzystać potencjał tego systemu reklamowego. A nie jest on mały – Allegro odwiedza do 20 mln Polaków miesięcznie, a 90% z nich dokonuje zakupów. Allegro Ads to nie tylko reklamy na stronie Allegro, ale również możliwość ich łatwej emisji w Google Ads i Facebook Ads.

Jak widać, Twoje produkty mogą trafić przed naprawdę wiele oczu osób będących właśnie w procesie zakupowym. Dzięki danym dostępnym w panelu ads.allegro.pl widzimy co, kiedy i za ile się sprzedało. Zawsze wiesz, za co zapłaciłeś i czy kampania Ci się opłaca.

Jaki zwrot z wydatków jest realistyczny? W zależności od atrakcyjności Twojej oferty mówimy o setkach do nawet kilku tysięcy procent zwrotu. Kliknięcie kosztuje zwykle do kilkudziesięciu groszy.

Czy każdy sprzedawca powinien rozważyć reklamę w Allegro Ads? Niestety nie. Jeśli od dłuższego czasu organicznie próbujesz sprzedawać tam produkty, ale nie udaje Ci się nic sprzedać, reklama może nie zdołać osiągnąć rentowności. Dobór systemów reklamowych to nasze zadanie i doradzimy Ci odpowiednie kanały dotarcia do klientów, abyś osiągnął jak najwyższy zwrot z inwestycji.

amazon ads
dotrzyj do 8 milionów userÓw

Amazon, chociaż jest w Polsce oficjalnie od niedawna, ma w naszym kraju ponad 8 milionów użytkowników miesięcznie. Stanowi zatem atrakcyjny marketplace dla działalności e-commerce i może być alternatywą lub uzupełnieniem działań na Allegro. Idąc za tą potrzebą, realizujemy kampanie w systemie reklamowym Amazon Ads.

Podobnie, jak na Allegro, płacimy jedynie za kliknięcia, a nie puste wyświetlenia. Chociaż wachlarz reklam przypomina ten w największym polskim serwisie aukcyjnym (przede wszystkim promocja konkretnych produktów), jest to system znacznie bardziej skomplikowany. Jednak skuteczne działanie w nim to sposób na wypracowanie doskonałego źródła dochodu dla długo działających sklepów. Sprawdzi się ono również w promowaniu nowych firm i produktów.

Jeżeli sprzedajesz swoje produkty za granicę, wybór Amazon Ads to strzał w dziesiątkę! Globalnie więcej osób rozpoczyna poszukiwanie produktów od Amazona niż od...wyszukiwarek. Jest to zatem najważniejsze miejsce, gdzie powinny znaleźć się Twoje produkty. Podstawową reklamą są oferty sponsorowane wyświetlane ponad innymi wynikami kierowane na słowa kluczowe dobierane nie tylko przez algorytm jak w Google czy na Allegro, ale i te samodzielnie dobrane!

Amazon umożliwia też promowanie konkretnej marki, reklamując trzy produkty naraz z użyciem szerokiego bannera. Ile to kosztuje? W 2023 roku koszt kliknięcia średnio wynosił 0.91$.

Czy to dużo? Zważywszy, że aż ponad 9% kliknięć w Amazonie kończy się zakupem, a jest to wynik nieosiągalny w innych systemach - nie.

Warto przeczytać:

https://www.adbadger.com/blog/amazon-advertising-stats/
https://arturjablonski.com/reklama-na-amazonie-co-powinienes-wiedziec/

pinterest ads
zróbmy razem kilka “pinów”

Narzędzie dostarczane przez Pinterest w założeniach nie różni się od innych systemów reklamowych mediów społecznościowych, takich jak Facebook Ads i TikTok Ads.

Możliwości kierowania, formaty reklamowe, niska cena kliknięcia (od kilkunastu groszy do kilku złotych) – to wszystko jest dość zbliżone. Pinterest jest miejscem, gdzie jesteśmy w stanie zainteresować użytkowników na każdym etapie lejka sprzedażowego, zarówno nieświadomego istnienia naszej marki, przeglądającego oferty, jak i gotowego do zakupu.

Formaty promocji to klasyczne piny graficzne, piny video, karuzele, czy piny zakupowe. Przewagę Pinteresta stanowi kierowanie na słowa kluczowe, niedostępne we wspomnianych wyżej systemach reklamowych. Daje mu to unikalną w tym segmencie precyzję targetowania reklam. Do tego serwis ten wcale nie stanowi tak niszowej platformy, jak mogłoby się wydawać – ma w Polsce niemal 4 mln użytkowników.

Najczęstsze pytania

Taka reklama ma wiele zalet, a jedną z nich jest natychmiastowa implementacja. Czyli tak – zlecasz nam, abyśmy się tym zajęli, tworzymy dla Ciebie reklamę, promując wybrany produkt, a ta – po opublikowaniu – staje się od razu widoczna dla klientów, którzy poszukują takich lub pokrewnych artykułów czy innych rozwiązań z Twojej branży. Jeśli dodamy do tego m.in. elastyczność i pełną kontrolę nad budżetem – masz receptę na skuteczną promocję.

To dwie osobne strategie marketingu internetowego. PPC to płatna reklama w wyszukiwarce, za którą płacisz, jeśli odbiorca ją kliknie (pay per click). Materiały promocyjne wyświetlają się zawsze w topce wyników oraz na portalach należących do Google’a wśród najbardziej prawdopodobnych klientów Twojej firmy.

SEO natomiast to wszelkie działania mające na celu zwiększenie pozycji w tzw. wyszukiwaniach organicznych. To proces znacznie dłuższy i wymagający nieustannej pracy nad biznesem w sieci, by stale przeganiał konkurencję.

To dobre pytania, ale trudno udzielić na nie jednoznacznej, satysfakcjonującej odpowiedzi, bo… to zależy. Przede wszystkim od założonych celów, budżetu i konkurencji. Działania SEO zasadniczo mają pomóc w budowie bardziej ugruntowanej pozycji w sieci względem konkurencji. Owszem, trzeba w to włożyć nieco pracy, ale jeśli są one wykonywane przez speców – efekty mogą być wysoce wymierne. Z drugiej strony PPC świetnie się sprawdza np. jeśli masz sezonowe produkty, które nie mogą czekać, aż Twój biznes podniesie się w wynikach organicznych. Musisz pamiętać o jeszcze jednym – jeśli nie pracujesz nad SEO, a przestaniesz płacić za PPC – Twoja oferta stanie się niewidoczna dla klientów. W praktyce więc – obie te strategie się najczęściej uzupełniają.

Trochę klops… ale z każdej sytuacji jest wyjście. Najpierw sprawdź powód blokady. Powinieneś dostać maila z uzasadnieniem takiego działania Google’a. Następnie trzeba poprawić reklamę, która była przyczyną takiej decyzji. Tak się postępuje przynajmniej przy scenariuszu, jeśli popełniłeś błąd lub naruszyłeś zasady narzędzi dostarczanych przez tego giganta (oczywiście – niechcący). Inna opcja to złożenie odwołania z dowodami i uzasadnieniem. Trzeba wtedy trochę poczekać na odpowiedź, ale hej – jeśli nic złego nie zrobiłeś, to warto walczyć o swoje. Jeśli sam do tego nie masz głowy – to zawsze masz nas.

Widzisz – decydując się na korzystanie z automatycznych ustawień, poniekąd stawiasz na pewne standardowe rozwiązania. One nie są złe… Ale skoro tu jesteś, to znaczy, że oczekujesz czegoś więcej niż „standardowe” i „niezłe”. Szukasz reklamy idealnej dla Ciebie. Specjaliści, którzy wsłuchają się w Twoje potrzeby, wiedzą, jak zająć się promocją w sieci, aby przynosiła ona oczekiwane rezultaty. Poza tym… Czasem przy samodzielnym ustawianiu kampanii zdarzają się kłopoty. Teoretycznie można sięgnąć po pomoc bota. W praktyce… Cóż… to tylko bot. Trzeba mu wybaczyć, trochę jak misiowi o małym rozumku.

Chyba wiesz co chcemy Ci
przekazać? Możesz
rozwijać się 10x szybciej
oraz 10X mądrzej

Szybka Wiadomość

Aby wypełnić ten formularz, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce.
Checkboxes