Przełamanie stagnacji strony na WordPressie – Wideformat.pl

8 października, 2025

Opis klienta

Ile razy podczas rozmów o pozycjonowaniu Twojego serwisu słyszysz to zdanie: “Widzimy mocną tendencję spadkową, jednak odbudowanie potencjału serwisu będzie długim i czasochłonnym procesem”. To samo usłyszał Wideformat.pl – ale na szczęście nie od Nas 😉

Z klientem współpracujemy od lipca 2025 roku. Firma wyróżnia się jako doświadczony partner w branży poligraficznej. Skutecznie łączy sprzedaż, dzierżawę i serwis wysokiej klasy urządzeń marek takich jak Canon, ROWE czy Konica Minolta. Dzięki dystrybucji sprzętu premium i kompleksowym rozwiązaniom, WideFormat obsługuje klientów na terenie całej Polski, zapewniając wsparcie od wyboru sprzętu, przez instalację, aż po serwis i dostawy materiałów eksploatacyjnych.

Paweł Garbacz
Head of SEO Paweł Garbacz

Wyzwania

Strona internetowa Klienta działała od wielu lat, jednak oparta na systemie WordPress, pod względem technicznym pozostawała całkowicie nieprzygotowana do aktualnych standardów SEO. Przez niektóre niedociągnięcia, od listopada 2024 roku serwis zaczął tracić widoczność w wynikach wyszukiwania. Sytuację dodatkowo pogarszały liczne aktualizacje algorytmów Google, które w ostatnim roku pojawiały się wyjątkowo często i jeszcze mocniej uwypuklały istniejące problemy.

 

Największe wyzwania, z którymi musieliśmy się zmierzyć?

 

📌 Globalne problemy techniczne serwisu

Na stronie występowały liczne błędy techniczne, charakterystyczne dla WordPressa, które nie dotyczyły pojedynczych podstron, lecz były powielane w całym serwisie – również w kluczowych sekcjach. Oznaczało to, że strona w wielu miejscach nie spełniała wymagań technicznych stawianych przez Google.

📌 Wymagająca branża

Klient działa w branży urządzeń specjalistycznych, która okazuje się znacznie trudniejsza niż mogłoby się wydawać. Część zapytań użytkowników traktowana jest przez Google jako ogólna, co sprawia, że w wynikach wyszukiwania dominują duże sklepy internetowe i markety elektroniczne. Dla mniejszych, wyspecjalizowanych serwisów oznacza to konieczność konkurowania z gigantami rynku.

📌 Nowe aktualizacje w Google

W ostatnim czasie Google kładzie coraz większy nacisk na analizę intencji użytkowników. To spowodowało duże wahania pozycji w wynikach organicznych. Od maja dodatkowo pojawiają się kolejne zmiany związane z AI, które wprost wpływają na widoczność stron i wymuszają dostosowanie strategii SEO.

📌 AI Overviews

Nowa funkcja Google to duże udogodnienie dla użytkowników, ale poważne wyzwanie dla właścicieli stron. Blog Klienta był jednym z głównych źródeł ruchu, jednak po wdrożeniu AI Overviews część użytkowników przestała klikać w wyniki – otrzymując potrzebne informacje już w podsumowaniach generowanych przez Google. To bezpośrednio przełożyło się na spadek CTR i mniejszą liczbę wejść na stronę.

Nasze działania

Efekty

Szybkie działania, które dodatkowo nałożyły się z aktualizacją algorytmu Google, już od pierwszego miesiąca współpracy doprowadziły do tego, że serwis zaczął momentalnie odrabiać straty omijając cały etap “czekania na efekt”.

 

🎯 77% wzrostu ilości fraz w Top 10

Od lipca 2025 liczba fraz w Top 10 wzrosła z 254 do 450, i to w tak wymagającym obszarze. Co więcej, dane pokazują, że mamy do czynienia ze stałym trendem, a nie chwilowym skokiem.

🎯 Przerwanie stagnacji w Top 3 – wzrost o 50%

Serwis zaczął zdobywać nowe frazy nie tylko w Top 10, ale także w Top 3 – wielomiesięczna stagnacja została przełamana. Liczba fraz w tym zakresie wzrosła z 67 do 100, co oznacza niemal 50-procentowy wzrost.

 

Podsumowanie

Współpraca z Wideformat.pl rozpoczęła się w trudnym momencie – serwis od miesięcy tracił widoczność, a kolejne aktualizacje Google pogłębiały problem. Dzięki szybkim i dobrze zaplanowanym działaniom udało się jednak odwrócić ten trend. Już po pierwszym miesiącu strona zaczęła odzyskiwać pozycje, a wzrost widoczności był wyraźny i trwały.

Od lipca 2025 liczba fraz w Top 10 zwiększyła się o 77%, a w Top 3 o blisko 50%. Wyniki te pokazują, że nawet w wymagającej branży i przy wyzwaniach związanych z WordPressem, konsekwentna strategia SEO może przełamać stagnację i zapewnić serwisowi solidne fundamenty do dalszego rozwoju.

SEO w wymagających branżach to nie tylko kwestia techniki, ale też zrozumienia, jak Google interpretuje intencje użytkowników. Widać coraz wyraźniej, że to właśnie synergia między dopracowaną strukturą serwisu a odpowiednio dobraną treścią decyduje o trwałych wynikach.

Senior SEO Specialist Bartek

Chyba wiesz co chcemy Ci
przekazać? Możesz
rozwijać się 10x szybciej
oraz 10X mądrzej

Szybka Wiadomość

Checkboxes