SpaKaszuby.pl

29 kwietnia, 2025

Opis klienta

SpaKaszuby.pl, renomowany dostawca wysokiej jakości jacuzzi, saun ogrodowych i balii, zgłosił się do nas z problemami związanymi z nieskuteczną kampanią Google Ads, prowadzoną przez poprzednią agencję. Klient borykał się z brakiem ruchu na stronie, słabą widocznością oferty, a także niewiedzą, jakie działania były prowadzone i za co faktycznie płacił.
Celem współpracy było zwiększenie liczby odwiedzin witryny, poprawa sprzedaży kluczowych produktów (sauny wewnętrzne i zewnętrzne, jacuzzi oraz balie ogrodowe) oraz zachęcenie klientów do odwiedzenia nowo otwartego showroomu.

Specjalista Google Ads Łukasz

Wyzwania

Rozpoczęliśmy od wdrożenia pełnej analityki, szczegółowego zaplanowania struktury kampanii i wdrożyliśmy kompleksową strategię opartą na poniższych cechach.
  • Szczegółowa analityka: Na stronie zainstalowaliśmy Google Analytics 4 i szczegółowo otagowaliśmy zarówno najważniejsze konwersje, jak i te mniej istotne zdarzenia. Dzięki temu algorytmy reklamowe miały mnóstwo sygnałów, na podstawie których mogły emitować reklamy osobom z największą szansą na zainteresowanie ofertą klienta. Spowodowało to, że statystyki kampanii wciąż się poprawiają. Również opiekun konta dzięki temu może znacznie lepiej kontrolować skuteczność dobranych słów kluczowych i treści reklam. Pełne dane to podstawa, dlatego zaimplementowaliśmy tzw. konwersje rozszerzone, potrafiące zidentyfikować użytkownika po mailu między jego urządzeniami.
  • Segmentacja grup docelowych: Skupiliśmy się na precyzyjnym kierowaniu reklam do właścicieli nowoczesnych domów, osób planujących rozbudowę stref relaksu oraz klientów poszukujących produktów premium. Wykluczyliśmy ruch ze strony klientów szukających najtańszych rozwiązań, ponieważ nie mogli oni znaleźć w ofercie tego, czego szukają.
  • Struktura kampanii Google Ads: Zastąpiliśmy mało efektywne kampanie strukturą dostosowaną do najnowszych zaleceń Google, mających na celu maksymalne wsparcie algorytmów reklamowych w podnoszeniu wyników konta. Struktura odzwierciedlała kategorie promowanych produktów, ze szczególnym uwzględnieniem jacuzzi ogrodowych, balii oraz saun wewnętrznych i zewnętrznych. Jako że zakup finalizowany był na OLX, kluczowe produkty klienta zostały objęte kampanią tekstową, aby wykorzystać możliwość ręcznego doboru słów kluczowych i dotrzeć do użytkowników z wysoką intencją zakupową.
  • Treści reklam skupione na najważniejszych cechach i zaletach produktów: Wprowadziliśmy atrakcyjne nagłówki i wezwania do działania, podkreślając kluczowe korzyści, takie jak najwyższa klasa, skandynawski design i wyjątkowa wytrzymałość produktów. Reklamy zawierały jasne i przekonujące CTA, co zachęcało klientów do kontaktu i odwiedzin. Treści reklam z czasem są dobierane coraz bardziej na podstawie osiąganej skuteczności, aby jeszcze lepiej trafiały w potrzeby odbiorców. Pozytywnie wpłynęło to na współczynnik kliknięć i liczbę konwersji.
  • Codzienne monitorowanie i optymalizowanie kampanii: Wiemy, jak trudny jest początek współpracy, gdy trzeba zainwestować budżet bez wiedzy o skuteczności zaplanowanych działań promocyjnych. Aby jak najbardziej skrócić okres gorszej kondycji kampanii, optymalizujemy je codziennie w pierwszych tygodniach od ich powstania. Pozwala to bardzo szybko oczyścić ruch z niecelnych wyszukiwań i mieć pełną kontrolę nad strategią ustalania stawek. Regularnie analizowaliśmy dane, aby obniżyć koszty kliknięć (CPC) i zwiększyć współczynnik konwersji.

Wyniki

Porównanie wyników z listopada do października:

  • Wyświetlenia: ponad 17 tys. Więcej o 4 450.
  • Liczba konwersji:107 konwersji Wzrost o 39.
  • Koszt konwersji: 13,75 zł.Obniżenie o 7,54 zł.
  • Współczynnik konwersji (CVR): 11,63% Wzrost o 3,92 p.p.

Podsumowanie

Dzięki wdrożonym działaniom SpaKaszuby.pl znacząco zwiększyło ruch na stronie, co przełożyło się na wzrost sprzedaży kluczowych produktów oraz zainteresowanie ofertą showroomu. Transparentna współpraca pozwoliła klientowi na pełne zrozumienie efektów kampanii, a także długoterminowe planowanie rozwoju marki w przestrzeni online.

Specyfika branży klienta wymagała bardzo precyzyjnego działania. Reklamy w sieci Google musiały być skierowane do konkretnych grup odbiorców, aby uchronić się przed bezsensownym przepalaniem budżetu. Wykonaliśmy pewną „ucieczkę do przodu”, stosując się do najświeższych wytycznych Google, dzięki czemu znacznie zwiększyliśmy widoczność reklamy w sieci. Jak wykazały dane oraz opinia samego klienta – wykonane prace przyniosły wyśmienite rezultaty.

Opiekun PPC Łukasz

Target klienta jest charakterystyczny, przede wszystkim należy do segmentu premium. Z tego względu było bardzo ważne przygotowanie treści, które do niego trafią. Właściwe zaprojektowanie nagłówków, CTA, a także wykazanie najistotniejszych korzyści oferowanych produktów było kluczowe. Badaliśmy, jakie materiały najlepiej rezonowały z targetem i kładliśmy większy nacisk na te oceniane najlepiej. Był to jeden z czynników, jakie przełożyły się na kliknięcia i konwersję.

Content marketing specialist Urszula

Chyba wiesz co chcemy Ci
przekazać? Możesz
rozwijać się 10x szybciej
oraz 10X mądrzej

Szybka Wiadomość

Aby wypełnić ten formularz, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce.
Checkboxes