
Liczy się każda sekunda – Eksprespozyczka.pl

Nasze działania mają charakter ciągły, a efekty naszej pracy są długofalowe. Doskonałym tego przykładem jest Eksprespozyczka.pl – być może znacie tego klienta z naszego poprzedniego Case Study, w którym opisaliśmy, jak przygotowaliśmy ich serwis na letni sezon pożyczkowy.
Dziś ponownie zaglądamy do tego klienta. Dzięki naszym działaniom i zaangażowaniu, serwis znów osiągnął sukces w kluczowym momencie — sezonie wiosennym, kiedy pożyczkodawcy prezentują świąteczne oferty. To kolejny szczyt sezonu i czas wzmożonego ruchu, dlatego widoczność w tym okresie ma ogromne znaczenie.
Branża finansowa jest wymagająca i praca z tym klientem zawsze będzie stanowiła wyzwanie. Cechuje się dużą zmiennością, wynikającą z różnorodnych rozporządzeń Ministerstwa Finansów. Ponadto, w dobie sztucznej inteligencji, Google również nakłada na serwisy finansowe szereg wymogów dotyczących jakości i reputacji.
To kolejny stały element, z którym mierzymy się już niemal rok. Konkurencję dla serwisu stanowią duże i rozpoznawalne podmioty, inwestujące ogromne kwoty w pozycjonowanie – nie tylko w SEO i kanały PPC, ale także w niestandardowe formy reklamy, takie jak telewizja, radio czy prasa.
Tuż przed sezonem algorytmy Google zostały wzbogacone o nowe funkcjonalności. Przede wszystkim wprowadzono analizę intencji wyszukiwania (search intent), co znacząco wpłynęło na wyniki organiczne. Dodatkowo Google wprost zaznaczyło, że treści generowane przez AI w branży finansowej nie jest mile widziane (możliwość wprowadzania potencjalnego klienta w błąd, wymóg eksperckiej wiedzy).
Funkcja, która dla użytkowników Google często okazuje się wybawieniem i znacznym ułatwieniem w codziennej pracy, dla właścicieli serwisów stanowi prawdziwą zmorę. W trakcie tak długiej współpracy pozyskiwanie ruchu z bloga stało się naturalne i niezbędne. Niestety, wprowadzenie AI Overviews spowodowało że CTR i ruch z zapytań blogowych znacząco zmalał – właśnie na rzecz tej nowej funkcjonalności.
Choć audyt SEO mamy już dawno za sobą, kluczowe z technicznego punktu widzenia jest dla nas nieustanne reagowanie na aktualizacje techniczne głównych algorytmów Google. Przy wypracowanej już pozycji naszego klienta na tle konkurencji, zwłoka w działaniu może skończyć się bardzo źle, dlatego szybkie podejmowanie działań jest naszą przewagą technologiczną. Dzięki temu, nawet dysponując mniejszym budżetem niż liderzy branży, nasz klient nadal jest oceniany bardzo wysoko.
Coś, co była aktualne i sprawdzone rok temu, niekoniecznie będzie spełniać najnowsze wymogi algorytmów Google. Pomimo że cały content w serwisie tworzony jest przez nasz zespół, systematycznie wracamy do naszych „starszych” treści i dostosowujemy je na nowo.
Po długim okresie działalności każda agencja staje przed wyzwaniem: „Co opisywać dalej?”. My znaleźliśmy na to odpowiedź, realizując następujące działania:
– wzbogacamy merytoryczną wartość naszego serwisu
– wzmacniamy jego Topical Authority
– to przynosi dodatkową korzyść w postaci generowania ruchu potencjalnych klientów.
Często powtarza się, że na efekty SEO trzeba poczekać, a pewne działania mają charakter procesowy – takim procesem jest właśnie optymalizacja i rozbudowa profilu linkowego. Dzięki naszym cyklicznym działaniom, profil linkowy naszego klienta nie ustępuje już innym dużym serwisom w tej branży.
Najważniejszą kwestią w pracy z tym klientem jest optymalizacja strony głównej – to ona zbiera ruch z fraz “sprzedażowych”. Na tym etapie stanowi to jednak pewne wyzwanie. Specyfika branży sprawia, że klienci wpisują setki różnych modyfikacji głównych fraz związanych z chwilówkami, a odpowiednie przygotowanie na to strony głównej jest nie lada zadaniem.
Patrząc na serwis szerzej – porównując ostatnie półrocze (obejmujące sezon noworoczny i wielkanocny) do analogicznego okresu rok wcześniej, odnotowujemy aż 40% wzrost ruchu, a pamiętajmy – oba te okresy przypadają na czas naszej współpracy z klientem!
Dane pokazują jeszcze inną, bardzo ważną rzecz: należy zauważyć, że liczba wyświetleń (czyli popyt w branży) niewiele się zmienił. Dane odnośnie wyswietleń w okresie analizowanym w porównaniu z okresem historycznym są zbliżone. Nie przeszkodziło nam to jednak w uzyskaniu znacznie lepszych wyników. Jak widać, optymalizacja ma znaczenie!
W finansach konkurencja nie odpuszcza ani na chwilę. Tu każda zmiana w algorytmie może kosztować utratę pozycji, dlatego największym wyzwaniem jest bycie o krok przed resztą – zarówno pod względem techniki, jak i strategii.
Z tak rozbudowanym serwisem nie wystarczy raz coś naprawić. Tu liczą się ciągła analiza i szybkie reakcje – zwłaszcza po aktualizacjach. Dzięki temu klient nie traci pozycji, mimo że nie dysponuje budżetem porównywalnym z liderami rynku.