
Eksprespozyczka.pl

Klient Eksprespozyczka.pl z branży finansowej (pożyczki internetowe) zgłosił się do nas w grudniu 2023 roku. Był to już okres po głównym sezonie klienta, gdzie SEO nie odgrywało żadnej istotnej roli. Klient, chcąc zdywersyfikować kanały pozyskiwania ruchu w tej jakże trudnej i dynamicznej branży, postawił na nas, zlecając nam działania SEO.
Serwis był stosunkowo młody i nie prowadzono na nim wcześniej żadnych innych działań SEO, co tylko komplikowało dla nas skalę wyzwania.
Głównym celem klienta było stopniowe przygotowanie się do sezonu letniego w branży pożyczkowej oraz rozpoczęcie zbierania ruchu z kanału organicznego – dotychczas miał on marginalny udział w pozyskiwaniu ruchu i firma chciała to zmienić, ponieważ inne kanały pozyskiwania ruchu stawały się coraz droższe i mniej skuteczne.
Operując w tak skomplikowanej i wymagającej branży nie mogliśmy sobie pozwolić na standardowe działania. Zespół specjalistów opracował indywidualną strategię działania dla tego klienta. W naszej agencji każdy klient ma unikalną dostosowaną do swoich potrzeb strategię działania – to dzięki temu, dysponując nawet mniejszym budżetem, jesteśmy w stanie osiągnąć wyniki przewyższające budżet i oczekiwania.
Wydawać by się mogło, że brzmi to, jak dobrze napisany scenariusz – i nie mylisz się, tak faktycznie jest! Naszym skryptem jest strategia – inna dla każdego klienta. Znając dobrze konkurencję, grupę docelową, będąc świadomym ograniczeń i zagrożeń, ale również i dostrzegając słabe strony naszego klienta, dobraliśmy odpowiednio działania. A plan postępowania skrojony na miarę potrzeb serwisu oraz odpowiedni poziom współpracy przynosi relatywne korzyści.
Klient idealnie tuż przed sezonem letnim praktycznie potroił swój ruch organiczny na stronie, osiągając maksymalny poziom konwersji właśnie wtedy, kiedy tego potrzebował i to pomimo tak dużej konkurencji w tej branży.
Pokazuje to, jak przy stosunkowo mniejszym budżecie w ciężkiej branży, mając dokładnie zaplanowane swoje działania, będące częścią większego planu, jesteśmy w stanie osiągnąć sukces.
To było jedno z ciekawszych wyzwań, jakie przed nami stanęły. Musieliśmy wypromować projekt, który próbował się „zainstalować” na solidnie zagospodarowanym rynku (by nie użyć sformułowania „zabetonowanym”). Dodatkowo trzeba było opracować merytoryczne i charakteryzujące się najwyższym profesjonalizmem treści. Indywidualnie stworzona strategia działania zaowocowała swoistym przebiciem się przez pewne „status quo” i wypromowaniem klienta na long-taile, jak i – w późniejszej perspektywie – bardziej konkurencyjne frazy.
W przypadku tego klienta bardzo ważna była precyzja. Treści, fraz, każdego podjętego kroku. Zaczynaliśmy na dość ograniczonym budżecie, ale – w miarę kolejnych postępów w windowaniu strony w SERP-ach – dostaliśmy zielone światło na zwiększenie nakładów. Właśnie wtedy mogliśmy zachwiać w wyszukiwarce pozycją konkurentów z branży klienta i wbić się klinem. To jeden z bardziej satysfakcjonujących tasków, jakie mieliśmy do wykonania.