
Edu-sense.com

Z firmą EduSense współpracujemy już niemal półtora roku. Roboty EduSense pracują w ponad 2000 szkół, przedszkoli i innych placówek edukacyjnych na terenie całej Polski. Wiele tysięcy nauczycieli korzysta z przygotowanych przez EduSense materiałów dydaktycznych do nauki programowania w klasach 1-8 szkoły podstawowej oraz w zerówkach i przedszkolach. Firma prowadzi zajęcia w dużych i mniejszych miastach, także na terenach wiejskich. Uczestniczy w większości znaczących konferencji dotyczących edukacji w Polsce.
Wdrożenie analityki:
EduSense posiada kilkanaście stron w Internecie. Wszystkie one są powiązane, stąd pojawiła się potrzeba zainstalowania zaawansowanej analityki na każdej z nich. Na poszczególnych witrynach klienta zainstalowano Google Analytics 4 i szczegółowo otagowano zarówno najważniejsze konwersje, jak i szczegółowe zdarzenia. Zaimplementowano również cross-tracking między stronami. Dzięki temu możliwe stało się kompleksowe zrozumienie danych na każdej z witryn, a – jak wiadomo – im więcej danych, tym celniejsze analizy i skuteczniejsze podjęte decyzje na ich podstawie.
Klient został również wyposażony w szczegółowe instrukcje samodzielnego konfigurowania analityki w przyszłości. Na koniec zweryfikowano poprawność wdrożenia analityki na głównej stronie firmy. Pełne dane to podstawa, dlatego zweryfikowano implementację każdego zdarzenia i przekazywania danych w konwersjach rozszerzonych. Niestety – okazało się, że kluczowe konwersje nie zbierały danych o zakupach. Po wdrożeniu poprawek byliśmy gotowi do pracy nad kampanią reklamową
Analiza dotychczasowych kampanii:
Na koncie reklamowym zastano bardzo rozdrobnioną strukturę konta. 9 kampanii przy równocześnie niskim budżecie oznacza mocno utrudnioną pracę dla algorytmów – z braku danych nie są one w stanie skutecznie się nauczyć i poprawiać wyników z czasem. Kolejnym problemem było uporczywe trzymanie się strategii ustalania stawek, których celem jest budowanie skali kampanii, a nie jej skuteczności w generowaniu zakupów.
Stoi to też w absolutnej sprzeczności z rekomendacjami Google, gdzie kampanie się unifikuje, a ciężar odrębności treści spoczywa na poziomie grupy reklam. Owszem, rozwiązanie to wiąże się z mniejszą kontrolą nad rozkładem budżetu reklamowego (ten przydzielany jest na poziomie kampanii), ale pozwala lepiej wykorzystać potencjał nauczania maszynowego. Kampanie z większym budżetem zbierają więcej konwersji, a zatem danych o skuteczności. Długofalowo prowadzi to do znacznie lepszych wyników, również po znacznym podniesieniu budżetu. Algorytm reklamowy ma w takim modelu możliwość zminimalizować efekt pogorszenia jakości ruchu przy zwiększonych wydatkach. Przy wielu kampaniach nie jest to możliwe.
Przebudowa struktury konta reklamowego:
W pierwszym kroku zunifikowaliśmy wiele kampanii w jedną tam, gdzie było to możliwe. Zrezygnowaliśmy przy tym z formatu klasycznej reklamy zakupowej. Pod względem skuteczności kampanie te nie równały się z kampanią Performance Max, która również emituje ten format reklamowy. Taka duplikacja nie miała więc sensu. Każda z aktywnych kampanii miała odtąd na celu generowanie jak największego zysku. Aby zwiększyć szansę sukcesu, ustaliliśmy z klientem znaczne podniesienie budżetu. Dzięki temu algorytmy reklamowe otrzymały solidny zastrzyk danych, konkretny cel i możliwość stabilnego podnoszenia wyników przez ponad rok.
Kampania Performance Max:
Performance Max to zaawansowany typ kampanii w Google Ads, który pozwala reklamodawcom maksymalnie wykorzystać potencjał całego ekosystemu reklamowego Google. Dzięki tej kampanii można jednocześnie docierać do użytkowników w różnych kanałach, takich jak wyszukiwarka Google, YouTube, Gmail, Google Maps, czy sieć reklamowa.
Największą zaletą Performance Max jest wykorzystanie sztucznej inteligencji (AI) i uczenia maszynowego do automatycznej optymalizacji kampanii. Reklamodawca dostarcza zasoby, takie jak teksty, obrazy, filmy, oraz określa cele marketingowe (np. zwiększenie sprzedaży, generowanie leadów), a system analizuje dane i automatycznie dopasowuje reklamy do odpowiednich użytkowników, miejsc i formatów.
Kampania została posegmentowana według kluczowych produktów, aby teksty i grafiki były maksymalnie dopasowane do konkretnego artykułu, a cały proces był łatwy w pogłębionej analizie i optymalizacji Opiekuna. Produkty były regularnie oceniane pod kątem skuteczności, aby nie emitować gorzej performujących reklam. Założony zwrot z wydatków na promocję regularnie poddawany był korektom, aby algorytm wybierał jak najskuteczniejsze emisje. Zaowocowało to bardzo wysokim zwrotem z wydatków na działalność promocyjną.
Kampanie tekstowe:
Kluczowe produkty klienta zostały również objęte kampanią tekstową, aby wykorzystać możliwość ręcznego doboru słów kluczowych i dotrzeć do użytkowników z wysoką intencją zakupową. Zgodnie z najnowszymi zaleceniami Google zastosowaliśmy rozwiązanie nazwane Power Pairing. Jest to połączenie realizowania równocześnie kampanii Performance Max i kampanii tekstowych ze słowami kluczowymi w najszerszym dopasowaniu. Dzięki ciągłym optymalizacjom ustawionej strategii oraz wykluczeniom niecelnych fraz – również ten format okazał się skuteczny w generowaniu sprzedaży i rentownego zwrotu z wydatków na reklamę.
Po tak długiej współpracy możliwe stało się porównanie kampanii rok do roku i wykazanie pozytywnego trendu. Porównano Q42023-Q32024 z poprzednim okresem:
Wzrost jakościowy został dokonany przy jednoczesnym zwiększeniu skali kampanii:
Dzięki precyzyjnemu targetowaniu i regularnej optymalizacji kampanii udało się zrealizować założenia kampanii i stworzyć rentowny kanał sprzedaży.
Chcesz, aby Twoja marka osiągnęła podobne wyniki? Skontaktuj się z nami już dziś – wspólnie stworzymy strategię marketingową dostosowaną do Twoich potrzeb!
W tej sprawie konieczne było nie tyle podjęcie skutecznych kroków w zakresie pozycjonowania i konfiguracji kampanii PPC, co przekonanie klienta do zaufania nam. Jego nastawienie było dla nas naturalne, biorąc pod uwagę fakt, że wcześniejszy jego partnerzy wykazywali znikomą transparentność w swojej pracy. Od początku więc graliśmy w otwarte karty i informowaliśmy o tym, jakie działania podejmujemy w ramach naprawy sytuacji w Google Ads. Dzięki temu udało się ograniczyć zbędne wydawanie pieniędzy, ale – przede wszystkim – zwiększyć ruch na stronie klienta.
To, co zastaliśmy po naszych poprzednikach, budziło konsternację. Przede wszystkim dziwił nas fakt, że kampanie były ustawione sprzecznie z zaleceniami Google’a. Po uporządkowaniu ich postawiliśmy na Performance Max. Reklama klienta zaczęła docierać do odbiorców każdym dostępnym kanałem w sieci reklamowej Google. Dzięki owocnej współpracy z klientem mieliśmy content w postaci materiałów wideo czy tekstów, którego potencjał mogliśmy teraz w pełni wykorzystać. Wydatki na reklamę zaczęły zwracać się w bardzo krótkim czasie.