Spis treści

Ach, frazy kluczowe… Ile razy to już o nich mówiliśmy? Nie raz podkreślaliśmy, jak istotną rolę odgrywają w prawidłowym pozycjonowaniu strony internetowej. Wszak to dzięki nim potencjalni klienci mogą odnaleźć Twój biznes w sieci, wpisując określone zapytania. Wbrew pozorom – odnalezienie właściwych słów nie jest tak prostą czynnością. Nie można tak po prostu z marszu wybrać kilka wyrażeń i na nie się pozycjonować… Każda witryna musi rozwijać ten zasób, pozyskiwać nowe frazy, by efektywniej trafiać do gości, prześcigać konkurencję. Jak jednak je wyszukać? Korzystając z Google Keyword Plannera – kolejnego narzędzia dla specjalistów od marketingu internetowego, SEO-wców, i copywriterów od króla wyszukiwarek internetowych! Poznaj GKP już teraz.

Google Keyword Planner – co to za narzędzie?

W tłumaczeniu na polskie – Planer Słów Kluczowych Google powstał z myślą o tym, by efektywnie odkrywać nowe frazy kluczowe dla danej strony. Naturalnie – narzędzie to uzasadnia użycie konkretnych słów szeregiem danych statystycznych i uzyskanych z ich pomocą predykcji, dzięki czemu rewelacyjnie spisuje się w planowaniu kampanii PPC. Ponadto pozwala też sprawdzać statystyki dla aktualnie wykorzystywanych wyrażeń.

Podstawowe funkcje GKP

Powyżej przedstawiliśmy główne założenia Google Keyword Plannera. Pora jednak wgryźć się nieco mocniej w temat. Jakie więc funkcje oferuje to narzędzie? Przede wszystkim umożliwia:

  • odnalezienie nowych fraz,
  • dowiedzenie się więcej o obecnych wyrażeniach kluczowych,
  • sprawdzenie historycznych statystyk określonych słów,
  • poznanie prognoz dotyczących skuteczności fraz.

Dzięki tym wszystkim opcjom lepiej zaplanuje się zarówno działania krótkoterminowe (czyli kampanie PPC), jak i strategiczne (wszelkie „zabiegi” SEO).

Poznaj nowe frazy kluczowe

To zdecydowanie najistotniejsza opcja tego narzędzia. Podając frazy (przy limicie 10 początkowych rekordów) lub adres URL, uzyskasz propozycję nowych wyrażeń, dla których podane są najważniejsze informacje (w tym m.in. zmiany trendów, średnia miesięczna wyszukiwań, a także stawki za kliknięcie etc.). Możesz też odfiltrowywać swoje wyniki, dzięki czemu łatwiej dobierzesz bardziej adekwatne słowa do konkretnych potrzeb.

Co istotne – GKP pozwala podejrzeć zapytania, w których wyrazy te się pojawiają. Dzięki temu poznasz intencje użytkowników. Docenisz tę informację, gdy przyjdzie tworzyć treści na strony – będziesz mógł bowiem łatwiej odpowiedzieć na oczekiwania internautów.

Dowiedz się więcej o „swoich” frazach

Powiedzmy, że nie jesteś na razie zainteresowany nowymi frazami, ale chciałbyś dowiedzieć się więcej o obecnie wykorzystywanych wyrazach. Google Keyword Planner umożliwia sprawdzenie danych analitycznych również dla nich. Podając listę aktualnie znanych wyrażeń kluczowych, możesz sprawdzić te same metryki, które opisaliśmy wyżej. Nic nie stoi na przeszkodzie, by wybrać też jedno słowo lub kilka z nich.

Poznaj dotychczasowe statystyki dotyczące konkretnych wyrażeń

Zaletą GKP jest również możliwość sprawdzenia, jaką popularnością cieszyły się dane frazy na przestrzeni kilku ostatnich miesięcy czy nawet lat. Ponadto z jego pomocą podejrzysz m.in. średnią miesięczną liczbę wyszukiwań, konkurencyjność danych wyrażeń, a także stawki za górę strony. Dzięki temu możesz skuteczniej zarządzać słowami kluczowymi, wyłączając m.in. te, które nie dają Ci większego zysku.

Poznaj przewidywania dotyczące skuteczności fraz kluczowych

Ktoś kiedyś powiedział, że – parafrazując – nie znając historii, jesteśmy skazani na porażkę w przyszłości. Dlatego ważne jest podglądanie dawnych danych statystycznych i wyciąganie na ich podstawie wniosków. Na szczęście Google Keyword Planner robi to w dużej mierze za nas. Pozwala bowiem sprawdzić prognozy dla konkretnych fraz kluczowych, w tym m.in. oszacować liczbę kliknięć, ich koszty, a także – co bardzo istotne – czy zapewnią one upragnioną konwersję. Wciąż jednak miej na uwadze, że to „tylko maszyna”, więc przewidywania mają pewne prawdopodobieństwo, ale nie są w 100% trafne.

Wykorzystanie Planera Słów Kluczowych Google w promowaniu biznesu w sieci

Jak mogłeś się przekonać powyżej, GKP to narzędzie, mimo że „dość proste”, niezwykle użyteczne w planowaniu całych strategii działania w sieci. Choć początkowo jego założeniem było efektywniejsze planowanie kampanii PPC, to z powodzeniem można również wykorzystać informacje pozyskane z jego pomocą do polepszenia wyników organicznych.

To dzięki niemu np. odnajdziesz nowe słowa kluczowe, które wpleciesz w przyszłą treść. Najlepiej byłoby pozyskać frazy o dużej ilości wyszukiwań i niewielkiej konkurencji, ale to niemal utopia… Dlatego duże znaczenie ma ich konkurencyjność i to m.in. po tym parametrze często się filtruje te wyrażenia.

Mamy liczne pomysły, jak możemy wykorzystać Google Keyword Plannera!

  • Tworzenie płatnych kampanii, pozycjonowanie SEO… Żadne z tych działań nie miałoby sensu, gdyby nie słowa kluczowe. Ich odkrywanie i prawidłowa analiza jest niezbędna, by przebić się ze swoim biznesem do potencjalnych klientów. Jednak wyszukiwanie sensownych fraz wymaga wiedzy i doświadczenia… Tymi zaś dysponuje zespół SEMTREE. Pracujemy od lat m.in. właśnie na GKP i innych narzędziach Google’a, jak i pozostałych dostawców. Dzięki temu dobierzemy unikatowe sformułowania, jakie będą najlepiej charakteryzować Twoją firmę, a przy tym – mogą przynieść pozytywne rezultaty w pozyskiwaniu ruchu organicznego oraz klientów w płatnych kampaniach. Skontaktuj się z nami, a chętnie powiemy, co możemy dla Ciebie zrobić!