Pora na kolejną dawkę wiedzy dotyczącej narzędzi pozycjonerów! Dotychczas mogłeś zapoznać się z takimi platformami jak SEMSTORM i SEMrush. Tym razem mamy dla Ciebie coś innego. Prostsze, acz bardzo przydatne narzędzie, jakim jest platforma analityczna Senuto. Dzięki niej możesz optymalizować i monitorować stan swojej witryny, co pomoże skuteczniej walczyć o pozycję w wyszukiwaniach Google. Bez zbędnego przedłużania – zaczynamy!
Czym jest Senuto?
Najprościej ujmując – to narzędzie, które wspiera biznesmenów i pozycjonerów w pozycjonowaniu strony internetowej. Sama platforma, w porównaniu z poprzednimi prezentowanymi na naszym blogu, jest znacznie łatwiejsza w obsłudze, a daje dość sporo możliwości – począwszy od sprawdzania, jak radzi sobie Twój biznes w sieci, po monitorowanie konkurencji.
Funkcje Senuto – co powinieneś wiedzieć?
Zasadniczo narzędzie to oferuje cztery główne funkcje (nazwijmy to – ogólne kategorie). Wśród nich wyróżnia się m.in.:
- monitorowanie pozycji w wynikach wyszukiwania,
- badanie słów kluczowych,
- analiza konkurencji,
- audyt witryny.
Brzmi to wszystko dość znajomo, prawda? Przyjrzyjmy się zatem, w jaki sposób robi to Senuto.
Monitorowanie pozycji w wynikach wyszukiwania
W całym tym SEO chodzi o to, aby Twoi klienci łatwiej do Ciebie docierali, a Ty – byś zarabiał na swojej działalności w sieci. Do tego zaś niezbędna jest odpowiednia pozycja w wynikach wyszukiwania. Wierz lub nie, ale żeby sprawdzić, jak wysoko w rankingach wyszukiwarki jesteś, nie musisz wpisywać w nią każdego słowa kluczowego osobno i szukać odnośnika. Wystarczy, że masz Senuto. Wówczas podajesz frazy kluczowe stosowane w treściach, jakie publikujesz online i po chwili otrzymujesz szacowane rezultaty – zarówno organiczny, jak i uzyskany przez płatne kampanie. To takie proste!
Więcej – ta opcja pozwala też śledzić Twoich konkurentów. Dzięki niej zobaczysz, jak się pozycjonują na określone wyrażenia. To jednak nie wszystko – Senuto umożliwia wykrycie, czy dochodzi do tzw. kanibalizacji słów kluczowych. Brzmi groźnie? Dla Twojego biznesu właśnie takie jest!
Narzędzie to można połączyć też z Google Search Console lub Google Analytics. W ten sposób łatwiej zaimplementujesz w nim swoje słowa kluczowe, bez wpisywania ich osobno.
Duże znaczenie ma także fakt, że w prosty sposób da się sprawdzić, jak wypada pozycja Twojej strony na wybranym obszarze. Działasz w skali globalnej czy krajowej? A może tylko na terenie jednej dzielnicy? Za pomocą Senuto prześledzisz pozycję witryny w wybranej lokalizacji oraz na urządzeniach stacjonarnych i mobilnych.
Jak wspominaliśmy, narzędzie to pozwala sprawdzać Twoją firmę na tle konkurencji. Należy jedynie podać kilka domen, by dowiedzieć się więcej o używanych przez nią wartościowych słowach kluczowych, treściach publikowanych w jej serwisach, a także o słabych i mocnych stronach tych witryn.
Kanibalizacja – czyli jak słowa działają na Twoją szkodę
Zatrzymajmy się na chwilę, bo to istotne. Wpierw wyjaśnijmy, czym jest kanibalizacja. Otóż to zjawisko, polegające na tym, że kilka podstron z jednej witryny konkuruje ze sobą o te same frazy. Na przykład dwie kategorie w Twoim sklepie są pozycjonowane na to samo wyrażenie, przyjmijmy „naturalne suplementy”. Z perspektywy Google’a to sytuacja niekorzystna. A jeśli dla nich jest to niekorzystne, to – jak myślisz – jakie będzie dla Twojego biznesu? No właśnie… Tracisz pozycję, tracisz wartościowy ruch, mniej zarabiasz.
Senuto umożliwia wytropienie takich gagatków. Ot, czasem się zdarzają. Co więcej – podsunie kilka rozwiązań sytuacji, w tym m.in. połączenie treści czy stworzenie nowych linków wewnętrznych.
Badanie słów kluczowych
Słowa, słowa, słowa – mawiał klasyk. Słowa mają potężną moc – także jako narzędzie w walce o pozycje Twojego biznesu. Dzięki Senuto możesz przeanalizować i dobrać frazy kluczowe pomocne w uzyskaniu lepszego miejsca w rankingu wyszukiwarek. Opcja ta umożliwia znalezienie nowych wyrażeń z obszaru Twojej branży czy konkretnej niszy, sprawdzenie ich pod kątem ruchu, jaki ruch prawdopodobnie wygeneruje oraz przeanalizowanie wiążących się z nimi trudności.
Narzędzie to jest łatwe w obsłudze – wystarczy wpisać wybraną frazę, a po chwili otrzymujesz listę powiązanych z nią zapytań z dodatkowymi informacjami (w tym m.in., które z nich używane są przez konkurencję lub jaki mają potencjał w konkretnych kampaniach). Funkcja SERP Insights umożliwia również sprawdzanie intencji użytkowników, używających w swoim zapytaniu konkretnych wyrażeń.
Ponadto Senuto daje możliwość generowania pomysłów na treści. Wystarczy, że podsuniesz mu słowa kluczowe, a zaraz przedstawi formę zapytań, w jakich się one pojawiają. Podpowie też często używane z danym wyrażeniem frazy. Ostatecznie – dzięki temu narzędziu możesz sprawniej zarządzać wyrazami kluczowymi, co będzie przydatne przy organizacji kampanii SEO.
Analiza konkurencji
Chyba każdy lubi podejrzeć, co się dzieje u rywali, prawda? To daje ogólne pojęcie o tym, co trzeba zrobić, żeby ich wyprzedzić i zostawić w tyle. Często analizowanie sytuacji stron internetowych konkurencyjnych biznesów podsuwa pomysły, jakie kroki można samemu wykonać, by podbić swoją witrynę w rankingach.
Senuto pozwala podejrzeć słowa kluczowe konkurentów, które najlepiej pozycjonują ich serwisy. Ponadto umożliwia sprawdzenie ich linków zwrotnych, treści oraz – ogólnie ujmując – mocnych i słabych stron. Platforma podsuwa również informacje o zmianach widoczności Twoich rywali, co pomaga dostosować strategię SEO.
Jak to zrobić? Wystarczy dodać do wybranego projektu domeny rywali. Wtedy wyświetlą się najważniejsze informacje o nich, także w porównaniu do wyników Twojej witryny. W tym wszystkim pomogą Ci takie opcje jak Link Explorer, Content Explorer oraz SWOT Analysis. Alerts z kolei powiadomi Cię SMS-em lub e-mailem o zmianach pozycji albo ruchu konkurentów.
Audyt strony internetowej
W końcu jest audyt. Bo każdą dobrą zmianę (bez polityki, proszę!) warto zacząć od siebie. Czasem nawet nie wiesz, ile mankamentów kryje się na Twojej stronie. Dzięki Senuto możesz przeprowadzić wnikliwy audyt, który wykaże błędy – techniczne i merytoryczne – i pomoże Ci je naprawić. Czemu to ważne? Bo takie czynniki mogą mocno wpływać na pozycję Twojego biznesu w sieci. Naprawa ich zaś należy do tzw. quick wins – czyli zabiegów, mogących od razu podnieść Cię w rankingach.
Co sprawdzisz dzięki Senuto? Przeanalizujesz m.in.:
- stan indeksacji,
- szybkość ładowania,
- duplikaty treści,
- meta tagi,
- nagłówki,
- linki wewnętrzne i zewnętrzne.
Po przeprowadzeniu skanu narzędzie przygotuje dla Ciebie raport, w którym otrzymasz szczegółowe wyniki. Gdy natomiast przystąpisz do napraw, Issue Tracker umożliwi śledzenie ich postępów.
Zalety i wady Senuto
Senuto to przejrzyste i przydatne (dla wielu nawet niezbędne) narzędzie do pracy nad SEO. Wielu podkreśla jego intuicyjność, a także rozsądne ceny za poszczególne pakiety. Ma też różnorodne funkcje, jakie są wystarczające przy pozycjonowaniu wielu, głównie mniejszych i średnich, biznesów.
Można jednak spotkać się z opiniami, że pobieranie danych i raportów bywa dość problematyczne (braki niektórych informacji w sprawozdaniach). Czasem też zdarzają się kłopoty techniczne, szczególnie w wersji mobilnej. Zalety jednak w większości przysłaniają te mankamenty i dzisiaj ta polska (tak! podkreślmy to) platforma cieszy się dużą popularnością wśród rodzimych, jak i zagranicznych użytkowników.
My też pracujemy na Senuto!
Choć to bardzo intuicyjne narzędzie, spodziewamy się, że nie każdy musi je ogarniać. Szczególnie jeśli jest się laikiem w kwestii SEO, choć i doświadczone osoby mogą nie mieć ochoty dłubać w pozycjonowaniu, woląc skupić się na rozbudowie swojego biznesu. I wiesz co? Nie musisz się tym zajmować – mamy speców, którzy doskonale znają to narzędzie i, z użyciem Senuto, pomogą Ci zdobyć lepszą pozycję w wynikach wyszukiwania. Nie daj się namawiać, skoro na szali stoi dobro Twojego biznesu – skontaktuj się z SEMTREE już teraz!